Albánie 2014

09.04.2014 19:35

Tak dlouho očekávaný a dobrodružný výlet do země orlů jak se mimochodem také říká Albánii, jednomu z nejchudších států Evropy je tady. Ano od zítřka což je 10.4.2014 je to přesně měsíc před cestou. Naše dobrodružství se už jednou odložilo což bylo možná lepší pro mnohem lepší přípravu před cestou. Naše říkám schválně jelikož se do těchto končin nevydávám sám jako je mým zvykem ale s partou pár přátel které Albánie láká každý rok a už nějakou dobu se do této země neustále vracejí. Asi bych si nemohl přát lepší průvodce.

Čtrnáct dní dobrodružství 10.5 - 25.5. 2014

10.5.2014 sobota ráno odjezd z Prahy směr Itálie Benátky na trajekt do Albánie. O Albánii toho moc nevím snad jen něco málo co jsem se mohl dočíst v průvodcích a různých cestopisech. O to víc bude pro mě vzácné se něco o Albánii dozvědět a poznat jí na vlastní kůži. Co se týče vybyvení a mého motocyklu, pojedu na mém novém BMW F800 GS které jsem ještě trochu dovybavil na cestování. Ubytování bude převážně pod stanem v přírodě které mám já osobně nejraději. Nepotrpím si na luxus když se cestuje, mám rád to spojení člověka s přírodou. Těším se na nádhernou hornatou zemi kde se pojede převážně po né moc kvalitních cestách kde se dá potkat osel a koňská spřežení stejně jako zde velmi oblíbené mercedesy. Bude to pro můj stroj a mě osobně taková docela velká OFFROAD prověrka na kterou se hrozně těším. Doufám že se vše obejde bez větších problémů a všichni se ve zdraví vrátíme zpátky domů. Drže mi (nám všem) palce a těšte se na článek a nějaké ty zajímavá videa.

Zajímavosti v ALBÁNII

Doposud je tato hornatá krajina cestovateli takřka opomíjena, ačkoli je již několik let pro cestování opět poměrně bezpečná a znovu láká krásou svých hor i moře, mešitami, pravoslavnými kláštery a římskými ruinami například ve městech ELBASAN, BUTRINT nebo DURRES. Své čtenáře do ní za asistence Kary Ben Nemsího zavedl Karel May a už v té době tam minarety mešit převažovaly nad počtem křesťanských zvonic.

Albánie, oficiálně Albánská republika, je středomořský stát v jihovýchodní Evropě na Balkánském poloosrově. Na severu sousedí s Černou Horou, na severovýchodě s Kosovem / Srbskem, na východě s Makedonií a na jihovýchodě s Řeckem.

Hlavní město: Tirana

Měna: Albánský lek

Počet obyvatel: 3,162 milionů (2012)

Prezident: Bujar Nishani

Státní správa: Parlamentní republika, Parlamentarismus

Úřední jazyk: Albánština

Zajímavá místa: Skaderské jezero, Drin, Rozafa, Edhem Beyova mešita, Dajti

Kontakt

zdendavalkoun.cz jirkafalco@email.cz